zondag 1 juli 2007

Woensdag 13 juni 2007

Toen we wakker werden, regende het. We hebben wel buiten ontbeten, maar wel overdekt. Toen het weer eenmaal opklaarde zijn we lopend richting Bellagio gegaan. Dit was eigenlijk de wandeling die de reisorganisatie voor ons in gedachten had gehad op de dag van onze aankomst hier. Maar daarvoor was het toen te laat geworden. Vandaag hadden we hier echter ruim de tijd voor.
Onderdeel van de wandeling was een bezoek aan de tuinen van Melzi (de linker en de middelste foto), schitterend gelegen aan het Comomeer, met een zeer ruime collectie bomen en planten van over de hele wereld. Via het ‘oude’ Bellagio voerde de wandeling ons, na de lunch, weer terug naar ons hotel. Dit was geen zware wandeling, maar wel een afwisselende. Aan het eind moesten we nog een helling van 14% nemen, dus kwamen we toch nog bezweet aan in het hotel.
Daarna hebben we (voor de laatste keer hier) gedoucht, en nog lekker gerelaxt.
’s Avonds wilden we weer gaan eten bij La Busciona, maar daar bleken ze die avond alleen een speciaal diner te hebben voor alle gasten dat, inclusief alle drankjes, 65 euro zou kosten. Daar hadden we niet zo’n zin in. Daarom zijn we alsnog richting Bellagio gegaan, waar we in restaurant Barchetta gegeten hebben. Dit bleek een ‘echt’ restaurant te zijn (de prijzen waren er ook naar!). Peter heeft St. Jacobsschelpen gegeten als voorgerecht, en ik asperges met spiegelei en truffel. Als hoofdgerecht had Peter verschillende gegrilde visjes, en ik vis klaargemaakt in een braadzak met allerlei verse groenten. Verrukkelijk!. Als toetje hebben we weer kaas genomen (ik moest de ober er wel even aan herinneren dat daar ook nog een speciale wijn bij geserveerd zou worden).
Overigens zaten ook hier veel Amerikanen te eten. De ober bleef de menukaart uitleggen in het Engels. En uiteindelijk namen die Amerikanen dan 1 gerecht, met een half flesje wijn… Op verzoek heb ik ook nog een foto gemaakt van 3 Amerikanen, waarvan er eentje een bril op had, niet te geloven!
En deze avond was er op het Piazza Comunale vanaf 9 uur ook nog een jazz-festijn. Tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen, was het na half 11, dus we hebben nog net de laatste noten van dit ‘festijn’ meegemaakt. Het was ietsje kleinschaliger dan North Sea Jazz, zullen we maar zeggen (de rechter foto).
Na nog een grappa te hebben gedronken op ons balkonnetje, zijn we gaan slapen, want morgen moeten we de koffers pakken en op tijd vertrekken richting Olanda.