zondag 1 juli 2007

Vrijdag 8 juni 2007



Na eerst op ons gemak te hebben ontbeten in het zonnetje, besloten we daarna te gaan wandelen. Met mijn linker knie gaat het een stuk beter; de trap aflopen kost nog wat moeite, maar ik zal wel rustig aan doen vandaag.
We zijn gaan wandelen over de bergrug van Cappella Porta naar de bergtop van Pian Cavallone. Onderweg moesten we nog tomaten en broodjes kopen. Uiteindelijk is dat gelukt bij een supermarkt in Miazzina. Rond kwart voor 11 hebben we de auto geparkeerd bij Cappella Porta, en zijn we op ons gemak naar de bergtop van Pian Cavallone gewandeld. Geleidelijk aan kwamen we steeds hoger, zonder dat het echt vermoeiend was. En onderweg hadden we hele mooie uitzichten op het Lago Maggiore en op Verbania. Na het bereiken van de top, hebben we op een bankje onze broodjes klaargemaakt en lekker opgegeten. Het bleek een populaire wandeltocht, want we kwamen verscheidene andere (Duitse) wandelaars tegen. De terugweg ging redelijk eenvoudig, hoewel de routebeschrijving niet helemaal klopte. Ook de afstand bleek langer. Al met al hebben we, schat ik, zo’n 12 kilometer gewandeld in 4,5 uur. We waren wel blij toen we onze auto weer zagen. We hebben nog even een appeltje gegeten en water gedronken, en daarna waren we met de auto in een half uur weer in ons hotel. Eerst hebben we lekker gedoucht, daarna een dutje gedaan. Rond een uur of 7 zijn we richting het dorp gewandeld voor een aperitief aan het meer.
En tegen 8 uur zijn we richting trattoria Da Gina e Gabi gegaan. We hebben het bijna in 1 keer gevonden. De eigenaresse (ik denk althans dat zij de eigenaar is) is een Duitse, en wij waren de enige niet-Duitsers, geloof ik. Op het laatst kwamen er zelfs Italianen eten! We hebben lekker gegeten, maar na het hoofdgerecht zagen ze ons niet meer zitten. We hebben daarom op een gegeven moment besloten om maar geen toetje te nemen, maar alleen koffie. Na het afrekenen zijn we weer via de ‘grote’ weg teruggewandeld. Daarna heb ik op m’n gemakje dit verslag geschreven, buiten op het balkon. Op het terras beneden ons waren de tafels al gedekt voor het ontbijt van morgenochtend. Dat belooft dus ook morgen weer mooi weer te worden.
En het is ongelooflijk, dat ik pas een week geleden nog aan het afscheidsdiner zat in La Lanterna in Castelraimondo. Ik vertelde vanavond nog tegen Peter hoeveel cultuurschokken ik de afgelopen weken heb verwerkt: zoveel nationaliteiten ontmoet in Castelraimondo, veel Italianen ontmoet, veel toeristische en minder toeristische attracties bezocht, daarna de grote overgang naar La Girondola in Cupramontana, gevolgd door het toeristische Lago Maggiore met ook weer de rust tijdens de bergwandelingen. Ik ben benieuwd wat de laatste 5 dagen gaan brengen aan het Comomeer…

Geen opmerkingen: