zondag 1 juli 2007

Donderdag 14 juni 2007


Vanochtend was het gelukkig lekker weer, zodat we buiten op het terras konden ontbijten (links ons hotel vanaf het terras gezien). Peter heeft met mijn camera een filmpje gemaakt van ons uitzicht. Na nog een praatje gemaakt te hebben met de eigenaresse, zijn we iets na 9 uur vertrokken naar Nederland. We zaten al zover in het noorden van Italië, dat we na ongeveer een uur de Zwitserse grens al passeerden.
Peter heeft de hele weg terug gereden. Ik heb lekker in mijn Italiaanse boek zitten lezen (ik ben al over tweederde van het boek, en ik gebruik het woordenboek steeds minder). Ik ben 1 keer bijna in slaap gevallen, maar na een paar stukjes chocola kon ik er weer tegen. Onderweg zijn we een paar keer heel kort gestopt om te plassen, koffie te drinken en af en toe wat te eten. Het is dat TomTom ons via het centrum van Karlsruhe stuurde, en dat er daarna 1 belangrijke afslag afgesloten bleek, waardoor we via een hele leuke weg langs de Rijn hebben gereden, maar al met al waren we rond half 11 ’s avonds weer thuis. De laatste uren had het heel veel geregend, waardoor we steeds triester werden dat we weer naar huis gingen.

Bij thuiskomst stond Romana, een van onze buurvrouwen, toevallig buiten, en ook Jaap en Carla (andere buren) gingen net de hond uitlaten, en Ann ging net de container aan de straat zetten, dus we hebben heel snel even bijgekletst. Ik vond het heel vreemd om Nederlands te praten, ook al had ik dat de afgelopen 2 weken met Peter toch ook al gedaan.
Ann had nog eten voor ons klaargemaakt, en hoewel we hier aanvankelijk geen behoefte aan hadden, hebben we tegen half 12 toch nog maar alles opgewarmd en opgegeten, met een koud pilsje erbij. Wat hebben we toch lieve buren.
En onze poezen waren wel blij, geloof ik. Enzo was helaas niet vergeten hoe mijn blote benen smaken, want hij begon ze meteen uitgebreid te wassen. Luca ‘praatte’ op zijn manier, en keek eerst een beetje de kat uit de boom. Ik ben blij dat we weer bij onze poezen zijn, maar ik ben nog niet blij dat we weer thuis zijn…

En dat was dan echt bijna 6 weken Italië. Wat heb ik veel meegemaakt en geleerd. Maar vooral, wat heb ik genoten! En nu weer wennen aan het leven hier.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

Anoniem zei

Eхcellent гeѵiew I began with Green Smоke and і have
reallу alгeady beеn enjoying thеse.
Thankѕ!

My web page green smoke electronic cigarette review

Anoniem zei

ӏ'd like to find out more? I'd love tо finԁ out
some addіtiοnal infоrmatіon.



my web site ... relevant internet page